הבלוג של קומסי

מה ההבדל בין אופטומטריסט לרופא עיניים ואופטיקאי?

מה ההבדל בין אופטומטריסט לרופא עיניים ואופטיקאי?

מה תפקידו של אופטומטריסט?

האופטומטריסטים הם אנשי מקצוע בתחום בריאות העיניים, אשר מספקים טיפול ראייה ראשוני החל מבדיקת ראייה ותיקון, ועד לאבחון, טיפול ובקרה על שינויים בראיה. 

מסלול ההכשרה של אופטומטריסט הינו תואר באופטומטריה (4 שנים), הצלחה במבחני הסמכה עיוניים ומעשים מטעם משרד הבריאות, שנה סטאז׳.

לאופטומטריסט יש רישיון לבצע בדיקות עיניים ובדיקות ראייה, לתת מרשם לעדשות, איתור ליקוי ראייה וטיפול באמצעות עזרי ראייה (עדשות / משקפיים ).

האופטומטריסטים אחראית על המקטע הקדמי של העין – לחמית, קרנית ועדשה.

מה תפקידו של רופא עיניים?

רופא עיניים הינו רופא המתמחה באבחנה וטיפול במחלות עיניים.

רופא עיניים מאבחן ומטפל בכל מחלות העיניים, רושם תרופות לעיניים ומבצע ניתוחי עיניים.

רופאי עיניים רבים מעורבים גם במחקרים מדעיים על דרכי הריפוי והסיבות למחלות עיניים והפרעות בראייה.

מסלול הכשרתו של רופא עיניים: לימודי רפואה (7 שנים), התמחות ברפואת עיניים (5 שנים).

מה תפקידו של אופטיקאי?

אופטיקאים הם למעשה טכנאים שהוכשרו להכין, לאמת ולהתאים משקפי ראייה, עדשות, עדשות מגע ומכשירים אחרים על מנת לתקן ראייה לקויה. הם שואבים את המידע מהמרשמים המתקבלים על ידי רופאי עיניים ואופטומטריסטים אך אינם בודקים את הראייה או מנפיקים מרשמים.

האופטיקאים אינם מורשים לאבחן או לטפל במחלות עיניים.

למה חשוב לבצע בדיקות עיניים?

לקויות ראייה יכולות להשפיע באופן משמעותי ובצורה דרסטית על היכולות שלנו לעבוד, לנהוג, או לזהות פנים ועצמים. ישנם גורמים רבים אשר יכולים להשפיע על הראייה שלנו כולל בעיות בריאותיות אחרות כמו: לחץ דם גבוה או סוכרת. בנוסף לכך, גם היסטוריה משפחתית עלולה להשפיע על יכולות הראייה שלנו, כמו למשל בן משפחה עם מחלות עיניים עלול להעיד על כך שגם לעיניים שלכם יש נטייה למחלות.

היכן ניתן לבצע בדיקת אופטומטריסט?

כשזה קשור לעיניים שלכם, אתם תרצו את הטובים ביותר. היום פשוט יותר מתמיד לבצע בדיקת אופטומטריסט ולקבל מרשם מדויק של משקפי ראייה. ComSee הינה אופטיקה מובילה שהוקמה במטרה לספק שירותי בדיקות אופטומטריסט עד לבית הלקוח והמשרד. זאת באמצעות ערכת בדיקה ניידת ונגישה, שמגיעה עם מומחה שמבצע את הבדיקות ויעביר אותם למעבדות החברה.

לקוחות החברה נהנים גם ממבחר ענק של עדשות מכל הסוגים ומסגרות. החברה שמה דגש על מצויינות ושירותיות ברמות הגבוהה ביותר כלפי הלקוחות שלה. לא בכדי החברה נבחרה על ידי החברות הגדולות ביותר בישראל לספק עבורן שירותי אופטומטריה מתקדמים.

לתיאום בדיקה ושאלות נוספות פנו למומחים של ComSee חייגו עכשיו למספר הטלפון שלנו 073-7528008.

שיתוף המאמר:

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

צרו קשר

תאמו תור לאופטומטריסט עוד היום!

צריכים עזרה? אנחנו כאן!

צריכים עזרה? אנחנו כאן!